بهترین نهال انار برای کاشت در مناطق مختلف کشور

بهترین ارقام نهال انار برای کاشت درمناطق مختلف ایران 

انار یکی از بهترین درختان میوه دار هستند که در سراسر جهان در ارقام مختلف یافت می شوند.این درختان زیبا سازگاری بالای با انواع آب و هواهای مختلف داشته و به همین جهت درعمده مناطق عملکرد مطلوبی دارند.
با توجه به اینکه درختان انار دارای ارقام متنوعی هستند و هر یک از این ارقام دارای ویژگی های خاص به خود بوده و مناسب کاشت در مناطق مختلف می باشند، لازم است جهت بهره برداری بیشتر از کاشت و پرورش، نسبت به تمامی ارقام شناخت کافی داشته باشیم و با در نظر گرفتن ویژگی ها و خصوصیات آنها بهترین و مناسب ترین رقم را انتخاب و کاشت کنیم .

از نکات قابل توجه در زمان خرید بهترین ارقام نهال انار می تواند مواردی زیر اشاره نمود ؛ 

اقلیم وشرایط کلی منطقه 
شرایط بستر و خاک منطقه کاشت 
خرید نهال سالم و بدون زدگی 
خرید نهال سازگار با منطقه کاشت 
اطمینان داشتن از اصالت و پایه نهال 
خرید نهال سن مناسب جهت پایین اوردن ریسک جابه جایی
توجه به  بازار فروش رقم انتخابی

بهترین ارقام نهال انار 

همانگونه که گفته شد درختان انار دارای ارقام مختلفی هستند ،اما همه این ارقام دارای کیفیت و بازار فروش خوبی نبوده و تنها تعداد محدودی از آنها را می توان به عنوان بهترین ارقام نهال انار شناخت ؛در ادامه شما را با این ارقام و ویژگی های آنها آشنا خواهیم نمود تا بتوانید با در نظر گرفتن این موارد بهترین و متناسب ترین رقم را جهت کاشت درمنطقه خود انتخاب کرده و یک پرورش موفق را رقم بزنید.

نهال انار سفید

یکی از ارقام نهال انار که دارای ظاهری متفاوت است نهال انار رقم سفید است ، دارا بودن پوسته و دانه های سفید انار باعث شده که این رقم به انار سفید شناخته شود،طعم میوه های این رقم از انار شیرین و ملس است و دارای بازار عرضه خوبی در فصل پاییز می باشد.
درختان انار سفید دارای تنه ای کوتاه و تاجی گرد هستند این رقم دارای باردهی خوبی بوده و طول عمری بالغ بر 40 سال دارد ،مناسب ترین مناطق جهت کاشت نهال انار سفید را می توان مناطقی با آب و هوای معتدل دانست همچنین خاک منطقه  بهتر است قبل از کاشت نهال تا عمق یک متری شخم زنی و با استفاده از کود های پوسیده حیوانی غنی سازی شود.
میزان باردهی در نهال انار سفید در اوج رشد سالانه بین 30 تا 40 تن محصول مرغوب وبا کیفیت است.این رقم از نهال از سال سوم به صورت نوبرانه باردهی خود را آغاز کرده و در سال هفتم به باردهی اقتصادی میرسد.

کاشت درخت انار جهت بهره مندی از خاصیت های میوه آن

نهال انار آمریکایی 

یکی از بهترین و مرغوب ترین ارقام نهال انار را می توان نهال انار رقم آمریکایی دانست. همانگونه که از نام آن آشکار است ، یک رقم وارداتی بوده و از سالیان دور به ایران انتقال داده شده و با توجه به ویژگی های منحصربه فردش یک گزینه عالی برای کاشت در مناطق کم آب و گرم بشمار می آید .
نهال انار آمریکای دارای مقاومت بالای به تنش های آبی و آفات و بیماری ها است و به همین جهت در مناطق مرکزی و جنوب شرقی ایران به وفور کشت می شود.
محصول نهال انار آمریکایی در ابعاد درشت به رنگی قرمز و با دانه های شیرین و آبدار بوده که بازار خوبی را در فصل زمستان و پاییز برای پرورش دهنده رقم میزند .
شروع باردهی نهال انار آمریکایی از سال دوم بوده اما در سال هفتم به باردهی اقتصادی میرسد و این باردهی تا 35 سال ادامه دارد،این رقم از نهال انار در اوج باردهی می تواند 45 تن محصول در واحد هکتار داشته باشد و این میزان باردهی به معنی عملکرد مطلوب وعالی این رقم از نهال انار است.

نهال انار واندرفول 

اگر بخواهیم یکی از فوق العاده ترین ارقام نهال را به شما عزیزان از نظر باردهی ،کیفیت و سازگاری با شرایط سخت را معرفی کنیم ،باید بگوئیم نهال انار واندرفول در این راسته جزء پیش کسوتان و پیشروان بشمار می آید.
این رقم از نهال انار با دارا بودن ویژگی های منحصر به فردش یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ارقام نهال بین پرورش دهندگان محسوب می شود که از این ویژگی ها می توان به سازگاری بالای این رقم به کم آبی و تنش های آبی در منطقه اشاره نمود،در کل نهال انار رقم واندرفول به آبیاری زیادی نیاز نداشته و به خوبی میتواند در شرایط کم آبی باردهی با کیفیت داشته باشد .از دیگر ویژگی های نهال واندرفول می توان به باردهی بالا ،کیفیت محصول و همچنین سرعت رشد خوبش اشاره نمود که برای یک پرورش دهنده وجود این موارد در نهال از اهمیت بالای برخوردار است. 
محصول نهال انار واندرفول درابعاد متوسط رو به درشت با دانه های قرمز،آبدار و شیرین است که در بازار عرضه با قیمت خوبی به فروش می رسد .این رقم از نهال انار از سال دوم شروع به باردهی کرده و در سال پنجم به بلوغ باردهی می رسد ،میزان عملکرد این نهال در اوج رشد بالغ بر 50 تن در هکتار تخمین زده می شود که بسته به شرایط پرورش قابل تغییر است.

نهال انار ساوه 

نهال انار ساوه یکی دیگر از بهترین ارقام نهال انار می باشد که دارای ویژگی های منحصر به فرد و برجسته ای است و از نظر پرورش دهندگان یک رقم داخلی بسیار با کیفیت و سازگار محسوب می شود.
همانگونه که از نام این رقم آشکار است ، متعلق به کشور ایران و شهر ساوه می باشد و مطمعنا تا به حال همه ما یک بار هم که شده این انار خوش طعم و شیرین را خورده و از طعم بی نظیر آن لذت برده ایم .
اگر بخواهیم خصوصیات اصلی نهال انار ساوه را ذکر کنیم باید بگوئیم این رقم از انار دارای میوه های درشت با پوسته ای محکم  و دانه های آبداری است که طعم بسیار لذیذ دارند ،پوسته محکم این رقم مانع از ترک خوردگی میوه شده و کیفیت آن را بیشتر می کند.
از دیگر ویژگی های این رقم می توان به سازگاری بالا و مقاومت خوبش در برابر کم آبی اشاره نمود که باعث شده در عمده مناطق قابل کاشت و عملکرد مطلوبی را به همراه داشته باشد.
نهال انار ساوه از سال دوم کاشت شروع به باردهی کرده و در شرایط مطلوب در سال ششم به بلوغ باردهی میرسد ،هر سال با گذشت زمان به مقدار باردهی این نهال افزوده شده و در اوج باردهی درخت انار ساوه می تواند در هر واحد هکتار بیش از 50 تن محصول با کیفیت درشت و آبدار به پرورش دهنده عرضه کند که در فصل پاییز و زمستان با قیمت بالای در بازار به فروش برسد.میزان عمر مفید درختان انار ساوه با توجه به شرایط پرورش و سازگاری منطقه بین 35 تا 45 سال نوسان دارد. جهت بهره مندی از تمامی خواص میوه انار باید انار را به صورت تازه چیده شده ،مصرف کنید.

بهترین نهال انار برای کاشت در ایران

انار دانه سیاه 

و اما بهترین رقم نهال انار که دارای شهرت جهانی بوده و پرورش آن می تواند سود سرشاری را عاید پرورش دهنده کند ،نهال انار دانه سیاه است که با نام انار پوست نازک نیز شناخته می شود.
این رقم از نهال انار دارای میوه های با پوست بسیار نازک و تاجی کوچک هستند، اما با این حال میوه در شرایط مطلوب پرورش به هیچ عنوان ترک نمی خورد و از کیفیت آن کاسته نمی شود.دانه های انار پوست نازک درشت و بسیار و خوش طعم بوده و مزه میوه ملس و شیرین و دارای رنگی قرمز تیره می باشد که باعث شده یکی از گران ترین محصولات در بازار های داخلی و خارجی بشمار بیاید.
از دیگر ویژگی های نهال انار دانه سیاه می توان به مقاومت آن در برابر سرمای بهاره و کم آبی در فصل تابستان اشاره نمود که باعث شده این رقم در مناطق سرد و خشک به خوبی رشد کند .لازم به ذکر است که کاشت نهال انار پوست نازک در مناطق مختلف با آب و هواهای متفاوت هیچ مانعی نداشته و عملکرد مطلوبی دارد.
نهال اناره دانه سیاه از سال دوم باردهی خود را آغاز کرده و در سال ششم به محصول دهی اقتصادی میرسد، این باردهی تا 35 سال ادامه دارد و میزان آن در اوج باردهی بین 40 تا 50 تن در واحد هکتار تخمین زده می شود.
با توجه به اینکه محصول این رقم از انار دارای بازار عرضه داخلی و خارجی است،پرورش دهندگان با کاشت این نهال می توانند به یک درآمد پرسود دلاری برسند و این بهترین ویژگی نهال انار دانه سیاه پوست نازک به شمار می آید. با توجه به انواع نهال انار برای کاشت در مناطق مختلف کشور ایران و آب و هوا های مختلف پیشنهاد میشود از بخش نهال انار وبسایت این نهالستان بازدید کنید و بعد از مطالعه اقدام به خرید نهال انار کنید.