خواص میوه انگور

۱۲ خاصیت باورنکردنی انگور که نمیدانستید ؟

انگور از هزاران سال پیش یکی از درختان پر اهمیت جای جای جهان شمرده میشد که که در تهیه ی نوشیدنی و غذا از آن استفاده میشود .
میوه انگور انواع مختلفی دارند و چه بسا که رنگ و رخ این میوه ها نیز تفاوتی خواهد داشت از جمله انگور سبزِ، قرمز، سیاه، زرد و صورتی .
میوه درخت انگور عمدتا به شکل خوشه ای رشد کرده و دارای مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان و مواد مغذی و مورد نیاز بدن میباشد بهترین نهالستان معتبر انگور برای تامین درخت برای باغات نهالستان یشیل نهال میباشد زیرا دارای 28 سال سابقه کاری میباشد و تمامی نهال های انگور خود را با ریشه کشت بافت به فروش میرساند.

۱_خاصیت انگور (مواد مغذی_ویتامین ها)چیست؟


           کالری                        ۱.۴
           کربوهیدرات                 ۲۷/۳ گرم
           چربی                        ۰/۲   گرم
           پروتئین                      ۱.۱  گرم 
            فیبر                         ۱.۴  گرم 


 
ویتامین ها وعناصر مهم میوه انگور چیست؟

                    کالری                       ۱.۴
ویتامین C    ۲۷% میزان مصرف روزانه‌ی مرجع (DRI)
ویتامین        28%      RDl
تیامین               ۷%  RDI
ریبوفلاوین          ۶% RDI
ویتامین      6%  RDII  b6
پتاسیم                ۸% RDI
مس                ۱۰% RDI
منگنز                  ۵٪RDl

انگور ویتامین kدر بدن که محلول در چربی است را تاکین میکند چرا که این ویتامین در بدن عمصر اصلی جلوگیرنده لخته شدگی خون در بدن میباشد ،در حالت کلی انگور منبع عالی برای آنتی اکسیدان میباشد که بابد روزانه چه به صورت میوه هشک چه میوه آبدار تازه مصرف شود .

خاصیت انگور برای بدن انسان


۲_محافظت از بدن در برابر سرطان به وسیله استفاده از انگور ؟!

رسوراترول یکی از ترکیباتی است که خواص ضد سرطانی دارد انگور یکی از نادر میوه هایی است که دارای این ترکیب مفید در سلامت بدنی میباشد همچنین آنتی اکسیدان موجود در میوه انگور با هر نژاد ژنوتیپی باعث کاهش التهاب شده و از رشد و گسترش سلول های مضربدنی (سرطانی) جلوگیری میکند ،رسواترول ترکیبی میباشد که از انواع سرطان های بدنی مانند سرطان خون ،سرطان شایع در بانوان (سرطان سینه) سرطان روده بزرگ از بدن محافظت میکند.

 ۳_انگور باعث جلوگیری از بیماری‌های مزمن بدلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا!؟

اول از همه خوب است بدانیم آنتی اکسیدان چیست !؟آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در سلول های گیاهی و در حالت کلی در گیاهان یافت میشوند و سلول هایی که بدلیل وجود رادیکال های آزاد در آن منطقه آسیب دیده اند را درمان و ترمیم میکنند .
استرس اکسیداتیو با خود بیماری های مختلفی از جمله دیابت و سرطان و بیماری های قلبی به همراه دارد که با مصرف انگور اثر مخرب رادیکال های آزاد در بدن ترمیم میشود .
وجود آنتی اکسیدان در میوه انگور حتی بعد از تخمیر میوه نیز در آن باقی می مانند وجود آنتوسیانین در انگور قرمز مقدار زیاد آنتی اکسیدان را در میوه به دنبال دارد که این به این معنی است که حتی در نوشیدنی هایی که از این میوه درست میشود نیز میتوان آنتی اکسیدان یافت کرد .
رسوراترول‌ها از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی و مویرگی محافظت کرده، قند خون را کاهش می‌دهند و از پیشرفت سرطان و سلول های رونده مضر دیگر هم جلوگیری می‌کنند.

۴. تأمین سلامتی قلب

انگور باعث کاهش فشار خون در بدن میشود ،دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کم پتاسیم باعث افزایش خطر فشار خون بالا،سکته قلبی و مغزی و بیماری های کرونری قلب میشود که با مصرف انگور میتوان پتاسیم مورد نیاز بدنی را تامین نمود.

درخت انگور و خصوصیاتش

۵. کاهش کلسترول خون

ترکیبات موجود در میوه انگور باعث میشود که سلول های بدنی کلسترول کمتری جذب و چربی مدنظر بیشتر دفع شود و از بدن در برابر بیماری هایی مانند کلسترول بالا جلوگیری و محافظت بکند . درباره درخت انگور موسکات قرمز و سبز را مطالعه کنید 

۶. کاهش سطح قند خون

رسوراترول ترکیبی است که به صورت عمده در میوه انگور به خوبی یافت میشود و نقش بالایی را در بدن ایفا میکند رسوراترول حساسیت به انسولین را در بدن به خوبی افزایش داده و می‌تواند توانایی بدن شما را برای استفاده‌ از گلوکز و کنترل قند خون بهبود ببخشد.

۷. انگور باعث تأمین سلامت چشم میشود 

ترکیب رسوراترولی که  در انگور موجود است  از سلول‌های شبکیه‌ی چشم انسان در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مراقبت می نماید همچنین این ترکیب از چشم انسان در برابر گلوکوم، آب مروارید و بیماری چشم دیابتی محافظت می‌کند. برای خرید نهال انگور هم چنین مطالعه در مورد نهال انگور به صفهه نهال انگور مراجعه کنید.

۸. بهبود خلق‌ وخو با مصرف روزانه انگور 

 خوردن انگور بسیار به انسان کمک میکند تا حافظه خود را به خوبی تقویت بکند و تاثیر بسزایی در تامین سلامت مغز دارد ،استفاده از انگور در بیماری های شایع تکلم و یادگیری زبان نقش بالایی را ایفا میکند .این میوه با تاثیر بر سلول های مغزی و خونی باعث افزایش گردش خون در نقاط اطراف سلول های مغزی شده و در جالت کلی خلق و خو و حافظه فرد را رو به سلامت ترمیم مینماید .
یکی از خواص باورنکردنی درختان گردو وجود میوه هایی است که باعث کاهش بیماری آلزایمر در کهن سالی و حتی سنین کمتر میشود که در نتیجه بهبود بخشیدن به عملکرد سلول های مغزی این نتیجه رخ میدهد .

۹.  میوه انگور میتواند تأمین کننده سلامت استخوان باشد 

کلسیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و ویتامین K  از جمله موادی هستند که به مقدار زیاد در میوه انگور یافت میشوند که تمامی این مواد در سلامت استخوان ها اثربخش میباشد .

۱۰. کاهش التهابات مزمن به مصرف انگور 

وجود التهابات مزمن بدنی باعث ایجاد بیماری های مختلف و خطرناک در بدن از جمله آرتروز و بیماری های خود ایمنی التهابی میشود تحقیقات ثابت کرده است که مصرف منظم میوه انگور سبب کاهش این التهابات و کاهش رخ داد های بعد از این بیماری ها که میتواند عامل مرگ با آمار بالا باشد میشود .

 ۱۱. انگور میوه ای ضد ویروس، ضد باکتری 

انگور منبع خوبی از ویتامین C است که به وفور در میوه ها یافت میشود به همین سبب ترکیبات موجود در میوه انگور  از رشد ویروس تبخال و آبله مرغان و مهم تر از همه بروز انواع بیماری های عفونی و مخمری جلوگیری میکند .

 ۱۲. انگور عامل ضد پیری شناخته شده است 

مصرف رسوراترول باعث تحریک و فعالیت خانواده ای از پروتئین ها به نام سیرتین میشود که بدین سبب باعث افزایش طول عمر آدمی میشود . ترکیبات موجود در میوه انگور باعث تحریک و فعال شدن دسته ای از ژن‌های موجود در بدن انسان میشود که روند پیری را کند کرده و طول عمر را افزایش می‌دهند. استفاده از آب انگور سیاه رنگ در تامین پتاسیم و آهن برای بدن انسان موثر میباشد و میتواند مقداری از این مواد را جذب بدن انسان کند بهترین نهال های انگور بی دانه برای کاشت را از نهالستان یشیل نهال تهیه کنید