تاثیر استفاده گردو بر دیابت یا قند خون

تاثیراستفاده گردو بر قند خون چیست؟

یکی از مهم ترین آجیل های پر خواص که که از ابتدای ریشه گیاه تا پوسته بیرونی آن برای انسان مفید میباشد و به عنوان یک داروی گیاهی در کنترل و درمان بیماری های انسانی و حتی به صورت متداول باعث درمان کم و کاستی های خاکی میشود .
اما تاثیر میوه خشک شده گردو در بدن انسان بر قند خون، به گونه ای تداومی و تدریجی است که در صورت استفاده پی در پی می تواند باعث کاهش قندخون ورفته رفته آن را کنترل کند. تاثیر گردو بر گلوکزخونی  این است که می تواند میزان هموگلوبین خون را در سطح مشخصی در بدن حفظ کند و زمانی که هموگلوبین تثبیت شود، قند خون نیز کاهش می یابد و شاید از ایجاد بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری بکند .

اثر گردو بر قند خون تا چند درصد موثر است؟


با توجه به تحقیقات امروزی انجام پذیرفته در جای جای جهان و به خصوص در دانشگاه های تحقیقاتی ایالات متحده ،محققان دریافتند 
بعد از 3 ماه، رخداد ها و تاثیر  گردو بر قند خون، تازه آغاز می شود و خودش را نمایان می نماید. بخش حائز اهمیت در مورد این آزمایش این است که کمتر از 0.3 درصد بر روی قند خون بیماران دیابتی تأثیر می گذارد ، اما این مقدار از سایر عوارض طولانی مدت نیز جلوگیری می کند
نکته اساسی این است که میوه گردو به به وجود آوردن استقامت و مقاومت در برابر انسولین، کنترل سطوح گلوکز خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

دیابت یا همان بیماری خاموش قرن چیست ؟


قبل از سخن گفتن در مورد جزئیات تاثیر گردو بر درمان این بیکاری و حتی چگونگی این عمل باید اصل این بیماری را بدانیم که چگونه رخ میدهد چیست و چرا در افراد کم سن و سال نیز دیده میشود ؟
دیابت یک حالتی در انسان است که به سوخت و ساز بدنی مربوط میشود که با افزایش میزان قند خون (گلوکز) مشخص میشود و خود را نمیایان میکند ، بیماری دیابت امروزه یکی از بزرگ ترین ترس عمومی در جامعه شناخته میشود که خطراتی در دوران سالمندی دارد ،بهترین رژیم غذایی برای اقراد مبتلا به این بیماری رژیم غذایی است که در داخل آن فیبر غنی وجود داشته باشد که این فیبر تنها فقط در میوه جات و سبزیجات دیده نمیشود و نمیتوان فقط از این گیاهان برای تامین این فیبر در بدن استفاده نمود در واقع کافی نیست که با انجام این کار بتوان راضی شد بلکه باید آجیل و دانه های روغنی مانند گردو را در فهرست غذایی هفتگی خود داشته باشیم که هم یک میان وعده سالم برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان محسوب میشود و هم در سنین بالا به سلامت بدنی افراد کمک شایانی میکند . بهترین رقم گردو که مغز گردوی آن بر بیماری دیابت مفید واقع شده است مغز گردوی نهال گردو چندلر میباشد

تاثیر گردو بر دیابت نوع ۱و نوع ۲ چیست؟


تاثیر مصرف گردو بر دیابت نوع ۱ را میتوان اینگونه بیان نمود که؛

سطح کلسترول و هموگلوبین خونی که اصلی ترین معیار و میزان برای سنجش قند خون است را کنترل میکند 
برگ گردو و عصاره برگ گردو برا اینکه دارای فلانوئید های مختلف و غنی میباشد وبرای مصرف کنندگان این گیاه از وخامت و شدت این بیماری میکاهد و آن را و کنترل میکند برای خرید نهال از صفهه اصلی وبسایت نهالستان یشیل دیدن فرمائید.
بالا بودن میزان قند خون یا همان گلوکز خارج از سلول های زنده و موجود در رگ ها میتواند باعث ایجاد اختلالات و آسیب به لوزالمعده(‌انکراس)میشود گردو که خاصیت ترمیمی دارد قابلیت ترمیم اندام های داخلی بدن بیماران دیابتی را دارد و در خالت کلی به بهبود عملکرد لوزالمعده کمک میکند تا با او نیز با عملکرد درست وضعیت بدنی فرد مبتلا را درمان کند .

تاثیر مصرف گردو بر دیابت نوع ۲را اینگونه میتوان بیان نمود که؛


چاقی و اضافه وزن، یکی از نتایج ابتلا به دیابت نوع 2 است. با خوردن گردو در طولانی مدت اشتهای فرد مبتلا و یا غیر مبتلا به بیماری دیابت یک مدل کنترل اشتهای عصبی در فرد ایجاد میشود و با ایجاد یک احساس سیری در فرد مانع خوردن مواد دیگر از سبد غذایی روزانه میشود ،همچنین گردو به دلیل دارا بودن PUFAs و اسید چرب امگا 3 گیاهی نقش بسزایی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم وزن بدن دارد.

چرا گردو‌ برای دیابت مفید میباشد ؟


 اصلی ترین شاخص را اگر بخواهیم بدون تکرار عرض بکنیم 
شاخص گلیسمیک گردو بسیار پایین میباشد. غذاهایی که شاخص گلیسمیک کم‌تر از ۵۵ دارند، برای رژیم غذایی دیابت، ایده‌آل هستند.

میوه گردو بسیار چربی دارد اما به طور باور نکردنی  تنها مغزی و آجیلی است که سرشار از اسید های چرب غیر اشباع بوده و اگر به صورت متداول مصرف بشود که البته این مصرف به صورت بانظم و کنترل شده باشد به طور طبیعی سطح عادی و طبیعی قند خون را تامین میکند

کالری گردو چقدر است ؟


بک عدد گردو حاوی ۲۶کالری است و به طور میانگین گردو با نژاد های خوب کشتی در ۱۰۰گرم حاوی ۶۵۴  کالری میباشد ،باید در نظر داشته باشید که در رژیم روزمره زمانی که این مقدار گردو را مصرف کردید تعادل را حفظ و میزان مصرف دیگر مواد را کاهش دهید .

بیماری دیابت چرا رخ میدهد؟


زمانی که گلیول های قرمز یا همان سلول های خونی در عمل جذب موفق نبودند و یا اگر سلول های لوزالمعده در ایجاد انسولین موفق نبودند در نتیجه امکان کنترل درست و اصولی در بدن وجود نداشته باشد دیابت نمایان میشود 
افزایش قند خون و بالارفتن برگشت ناپذیر گلوز خون اگر کنترل و درمان نشود باعث انواع بیماری هایی همچون موجب به سکته مغزی، آسیب به هر دو کلیه‌ ها، بیماری‌هایی از جمله بیماری قلب و عروق و مشکلات دیداری می‌شود. برای مشاهدهه بهترین رقم درخت گردو و کسب اطلاعات بیشتر به صفهه نهال گردو مراجعه نمایید

واقعیات تغذیه ‌ای درمان دیابت با گردو چیست؟


گردو، مغز مفید سنگی، ترد و لذیذ است که میوه نهال گردو نژاد های مختلف میباشد که هم به دلیل شکل ظاهری و تاثیرات کاربردی آن در مغز و بدن به غذای معز مشهور میباشد .گردو منبع طبیعی بسیار غنی از چربی ها ،کربوهیدرات ها و پروتئین ها محسوب میشود . 

اگر بخواهیم ریزبینانه بر روی این میوه فکر بکنیم این میوه از حدود ۱۵ درصد پروتئین و ۶۵ درصد چربی تشکیل شده ‌است. یک چهارم فنجان گردو، بیش از 90 درصد از نیاز روزانه توصیه ‌شده برای دریافت امگا ۳ (چربی که قدرت ضد التهابی دارد) را تأمین می‌کند عمدتا این امگا ۳از ماهی های مصرفی روزانه و یا ماهانه تامین میشود که گردو جایگزین و یا تکمیل کننده بهتری برای این ماده غذایی به شمار میرود .