بهترین زمان هرس درخت

بهترین زمان هرس درختان میوه و گردو و فندق و پسته و بادام و… چه زمانی است؟


یکی از مراحل مهم کاشت یک نهال و ایجاد یک روند خوب برای رشد درختان هرس درختان می باشد که در صورت انجام اصولی میتواند خیلی در رشد درختان تاثیر بسزایی داشته باشد .

هرس درختان میتواند در فصول مختلف سال انجام پذیرد که با این روال اسامی مختلف و اشکال مختلفی برای انجام این روند خواهیم داشت .

هرس در اصطلاح کلمه به چه معناست ؟

هرس در واقع به صورت عامیانه به از بریدن بخش های اضافی ساقه و شاخه درختان و حتی در بعضی مواقع برگ درختان گفته میشود که بخش های هرس شده چه به صورت سلول فتوسنتز کننده زنده یا خشک و یا غیر فتوسنتز کننده زنده و یا خشک انجام می پذیرد .

اما دلیل هرس کردن چیست؟

هرس فرایندی است که برای فرمدهی درختان چه الوان و چه گردو و بادام و پسته و…انجام میپذیرد که به منظور تقویت درختان انجام میشود که در درختان میوه به منظور افزایش محصول درختان میوه انجام میپذیرد .

زمان باردهی درختان چه زمانی است؟

تایم هرس کردن درختان به نوع درختان میوه و فصل و میزان باردهی درختان بستگی دارد که عمده درختان در اواخر فصل تابستان به منظور هرس فرمدهی هرس میشوند 
اما در ماه های وخصوص سال در واقع دو ماه قبل از باردهی یک هرس با نام عامیانه هرس باردهی بر روی درختان انجام میشود که به نیت تقویت درختان برای شروع باردهی سالانه انجام می پذیرد 

هرس زمستانه یا همان هرس سیاه نیز نوع دیر هرس می باشد که بیشتر در فصل زمستان ،در واقع زمانی که درختان الوان و گردو در خواب زمستانه هستند انجام می پذیرد 
هرس سبز و یا هرس تابستانه نوع دیگر هرس است که بسته به نوع درختان میتوان در فصل تابستان انجام داد .

هرس فرمدهی چیست؟

هرس فرمدهی که معمولا در اواخر تابستان و ابتدای فصل زمستان انجام میشود به منظور کاهش عامل های کاهنده ای انجام میشود که مانع رسیدن نور خورشید به نقاط پایین تر می شود و یا زمانی انجام میشود که تراکم درختان از درختان کناری بیشتر باشد انجام می پذیرد .

هرس باردهی چیست ؟

هرس باردهی به صورت عمومی در فصوال سرد در واقع در اواخر ماه های سرد انجام می پذیرد که هر ساله این نوع هرس باید بر روی درختان گردو اعمال شود تا درختان آمادگی کامل برای باردهی را داشته باشند .

هرس را میتوان به چیدن شاخه های جانبی و یا چسبیده به تنه اصلی شرح داد که این برش ها در درختان بزرگ و تنومند با اره برقی و یا دستی انجام می پذیرد 


بهترین زمان هرس انواع درختان چه زمانی است؟

هرس درختان بادام ؟ بهترین زمان هرس زمانی است که درختان در خواب زمستانه هستند  که در یک جریان ۴ماهه از آبان ماه تا اسفند ماه سال باروری صورت می پذیرد.

هرس درختان انگور؟ بهترین زمان موقعی است که هیچ برگی روی درخت نباشد که بهترین ماه ها ماه هایی است که هوا سرد و فصل سرما و یخبندان میباشد .

هرس درختان پسته؟

این هرس در دو مرحله هرس فرمدهی و هرس فرم دهی دسته بندی میشود ، بهترین تایم هرس فرمدهی و باردهی اواخر زمستان و اوایل فروردین ماه میباشد ،توصیه میشود برای باردهی بهتر و نتیجه بهتر شاخه های ابتدایی و نزدیک خاک را قطع نمایید .

بهترین زمان هرس درختان هلو؟ اوایل بهار و اواخر تابستان میباشد .

بهترین زمان هرس درخت شلیل؟

درختان شلیل را در اواخر فصل زمستان و بعد از اتمام فصل سرما میباشد . بهترین نهال شلیل را نهالستان یشیل نهال بخواهید.

بهترین زمان هرس درختان انجیر ؟

اواسط فصل بهار بهترین موقع برای هرس درختان انجیر میباشد که این هرس ها در سه مرحله هرس پایه بلند ،هرس بوته ای و هرس باردهی انجام میشود .
در هرس درختان هرس بهتر است شاخه ها ی نزدیک به هم را قطع نمایید و نکته اصلی هرس درختان انجیر هرس شاخه هایی است که با درجه ۴۵ درجه رشد نموده اند .

بهترین زمان هرس درختان سیب؟

اوخر تابستان و یا اوایل فصل پاییز بهترین زمان هرس سیب است.

بهترین زمان هرس درختان زرد آلو؟

اوایل بهار بهترین زمان درختان زرد آلو است.

بهترین زمان هرس درختان انار؟

هرس درختان انار در پنج سال اول کاشت به هرس فرمدهی مشهور است که  باید در نظر داشت که در فصل تابستان به منظور هرس باردهی درختان انار نباید هرس شوند . برای مشاهده ارقام نهال گلابی به این صفهه مراجعه نمایید 

بهترین زمان هرس درختان آلو؟

فصولی که درختان در خواب هستند که تقریبا زمان قبل از باز شدن شکوفه های درختان میباشد این مورد در مناطق مختلف کشور ایران و شهر های مختلف ، متفاوت میباشد.

بهترین زمان هرس درختان گیلاس ؟

اوخر تابستان و اوایل بهار بهترین زمان برای هرس درختان گیلاس میباشد. برای مشاهده انواه نهال گیلاس به صفهه نهال گیلاس مراجعه کنید.

بهترین زمان هرس درختان گلابی؟

بهترین زمان هرس گلابی زمانی است که درختان در خواب زمستانی هستند در واقع در فصل زمستان باید هرس شوند.

بهترین زمان هرس درختان توت ؟

هرس توت در ۵سال ابتدایی کاشت بسیار مهم میباشد زیرا در تنومند شدن تنه درختان و ریشه زایی بیشتر هرس درختان توت بسیار مهم میباشد بهترین زمان اوایل فصل پاییز میباشد .

بهترین زمان هرس درختان گوجه سبز؟

اواخر فصل زمستان و ابتدای فصل بهار است .

بهترین زمان هرس درختان انبه؟

اوایل تابستان بهترین زمان هرس است.

بهترین زمان هرس درختان خرمالو؟

اوایل اردیبهشت ماه بهترین زمان هرس درختان خرمالو است.

بهترین زمان هرس درختان آلبالو؟

هر ساله در زمان خواب زمستانه درختان انجام میشود .

بهترین زمان هرس درختان ازگیل؟

در دوره خواب زمستانه  بهترین زمان هرس است.

بهترین زمان هرس درختان عناب؟

فصل زمستان بهترین زمان هرس است.

بهترین زمان هرس درختان به ؟

فصل تابستان بهترین زمان هرس درختان به میباشد.

بهترین زمان هرس درختان فندق؟

۵سال ابتدایی کاشت هر ساله و از آن به بعد هر ۳سال یکبار باید انجام شود که بهترین موقع هرس زمانی است که درختان برگ هایشان رویش نکرده است .