بهترین نهال گوجه سبز برای کاشت در مناطق مختلف ایران

درخت گوجه سبز { آلوچه }


درختان گوجه سبز به دلیل دارا بودن میوه های بسیار خوش مزه بهاری خود یکی از محبوب ترین ارقام درختان میوه هستند که هر کسی دوست دارد که حداقل یکی از آنها را در باغچه یا باغ خود داشته باشد تا در اولین فصل سال بتواند از میوه های خوش مزه ،ترش و آبدار آنها خورده و لذت ببرد.
درختان گوجه سبز نیز مانند همه درختان دارای زیر گونه و ارقام مختلفی هستند که هر یک از این ارقام ویژگی های خاص به خود را داشته و مناسب کاشت در یک منطقه با اقلیم های متناسب با خود هستند.
به صورت کلی برای اینکه بتوانیم نهال گوجه سبزی با رشد و عملکرد مناسب داشته باشیم باید از شرایط آب و هوایی و شرایط بسترو خاک منطقه خود آگاه باشیم و نهال گوجه سبز خود را متناسب با آن انتخاب کرده وکاشت کنیم ،در غیر این صورت حتی اگر ما تمام اصول پرورش را به خوبی رعایت کنیم نیز درختمان به خوبی رشد نکرده و محصولی با کیفیت نخواهد داشت به همین منظور در این مقاله قصد داریم بهترین ارقام نهال گوجه سبز برای کاشت در مناطق مختلف ایران را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید نهال گوجه سبز بتوانید با اطلاعات کافی اقدام کرده و نهال مناسب و سازگاری انتخاب کنید ،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


معرفی بهترین رقم های نهال گوجه سبز


نهال های گوجه سبز دارای ارقام مختلفی هستند اما همه این ارقام دارای باردهی و کیفیت بالای نبوده و هر یک ویژگی های خاص به خود را دارد.از بهترین ارقام نهال گوجه سبز می توان به موارد زیر اشاره نمود:


نهال گوجه سبز آذرشهر 


یکی از بهترین ارقام نهال گوجه سبز که سازگاری بالای با مناطق سردسیر داشته و توان تحمل سرمای زیاد زمستان را به خوبی دارد نهال گوجه سبز آذر شهر است . اگر شما هم در مناطق کوهستانی و سرد مانند آذربایجان یا اردبیل زندگی می کنید از این نهال را برای کاشت در منطقه خود استفاده کنید.نهال گوجه سبز آذر شهر دارای رشد عمودی خوبی بوده و نسبت به دیگر گونه بلند تر می شود تا جایی که در برخی موارد به 6 تا 7 متر نیز می رسد.
این رقم از گوجه سبز عمدتا با پایه آلوچه وحشی پرورش داده شده و از سال چهارم باردهی خود را شروع می کند و در سال هفتم به باردهی اقتصادی می رسد. نهال گوجه سبزآذرشهر دارای عمر مفید بالای بوده و حدود 50 سال باردهی دارد.
از دیگر ویژگی های این نهال ،گرده افشانی و باروری این نهال است که می توان آن را برای تولید و گرده افشانی برای میوه های دیگر به نسبت یک به ده استفاده نمود.


نهال گوجه سبز شهریار 


یکی دیگر ازبهترین ارقام نهال گوجه سبز رقم شهریار است،ویژگی های منحصر به فرد این نهال باعث شده که افراد زیادی برای کاشت و احداث باغ خود این رقم را انتخاب کنند.
نهال گوجه سبز شهریار پیوندی یک رقم سازگار با مناطق کوهستانی و سردسیر است ، همچنین این رقم نیاز کمی به آفتاب داشته و به خوبی در مناطقی که دارای زمستان های طولانی هستند رشد می کند.
نهال گوجه سبز شهریار یک رقم پیوندی است و به همین جهت دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به دیگر ارقام است ،از ویژگی های این رقم نهال گوجه سبز می توان به ارتفاع کم و سهولت در برداشت و هرس ،باردهی بالا ،کیفیت و درشت بودن محصول  اشاره نمود.
نهال گوجه سبز شهریار در سال دوم کاشت شروع به باردهی کرده و در سال ششم به باردهی اقتصادی می رسد. عمر کلی این رقم نهال 45 تا 50 سال است و عمر مفید آن بین 30 تا 40 سال بوده که بسته به نوع پرورش نوسان دارد. نهال گوجه سبز پایه رویشی یکی از بهترین و مناسب ترین درخت ها برای کاشت در تمامی مناطق با تمامی آب و هوا ها میباشد شما میتوانید برای استفاده بهینه از متراژ باغتان از انی نهال استفاده کنید زیرا کاشت این نهال 2 متر در 2 متر میباشد و فضای کمی را  درگیر کاشت میکند


نهال گوجه سبز مراغه 


اگر در مناطق بسیار سرد که دارای زمستان های سخت است زندگی می کنید بهتر است از نهال گوجه سبز مراغه برای کاشت انتخاب کنید زیرا این رقم از نهال گوجه سبز توان زنده ماندن در دمای 30- درجه را داشته و در این مناطق به خوبی رشد می کند البته لازم به ذکر است که کاشت نهال گوجه سبز مراغه در مناطق گرم سیر کار بسی بیهوده بوده زیرا این رقم در این نوع اقلیم ها خشک می شود.
ازدیگر ویژگی های این رقم می توان به باردهی بالای آن و البته کیفیت محصولش اشاره نمود،درختان گوجه سبز مراغه دارای رشدی خوب و محصول دهی بالا بالغ بر 40 تن در واحد هکتار هستند.
زود رسیدن محصول درخت گوجه سبز مراغه باعث می شود که میوه ها به صورت نوبرانه فصل وارد بازار شده و از قیمت بالای برخوردار باشند و این به معنی سود بالا برای پرورش دهنده است.

مناسب ترین درخت گوجه سبز برای کاشت


نهال گوجه سبز براغان 


یکی دیگر از رقم های نهال گوجه سبز که مناسب کاشت در مناطق معتدل بوده و دارای باردهی و کیفیت محصول بالای است، نهال گوجه سبز براغان می باشد،این رقم از نهال دارای عمر اقتصادی بالای بوده و در صورت پرورش صحیح می تواند حدود 40 تا 50 تن در هکتار درسال باردهی با کیفیت داشته باشد.
نهال های گوجه سبز براغان از سال سوم کاشت شروع به باردهی کرده و از سال ششم به باردهی اقتصادی می رسند. مناطق سرد و کوهستانی مناسب کاشت این رقم از گوجه سبز نبوده و سرمای شدید باعث ضعف در تنه این نهال و خشک شدن آن می شود.


نهال گوجه سبز سلطانی 


این رقم از نهال گوجه سبز را می توان در صدر جدول بهترین ارقام نهال بشمار آورد زیرا دارای کیفیت محصول و باردهی فراوانی نسبت به دیگر ارقام می باشد ،از بارز ترین ویژگی های رقم نهال سلطانی می توان به درشتی و آبدار بودن میوه های این رقم از گوجه سبز اشاره نمودکه در فصل بهار دل هر بیننده ای را با خود می برد.
درختان گوجه سبز سلطانی سازگار با مناطق معتدل و کوهستانی هستند و سرمای زمستان را به خوبی در این مناطق تحمل می کنند. نهال گوجه سبز سلطانی از سال دوم کاشت شروع به باردهی کرده و سال ششم به باردهی اقتصادی می رسد ،میزان باردهی این رقم نیز در اوج رشدش سالانه بین 40 تا 45 تن محصول در واحد هکتار است.

بهترین درختان گوجه سبز جهت کاشت در مناطق سرد


نهال گوجه سبز سردرودی 


و اما اخرین پیشنهاد ما برای کاشت نهال گوجه سبز رقم سردرودی است که یکی از بهترین ارقام نهال گوجه سبز از نظر مقاومت به بیماریها ،باردهی ،کیفیت ،درشتی و آبدار بودن محصول بشمار می آید. نهال گوجه سبز سردرودی مناسب کاشت در مناطق سرد و کوهستانی است و به خوبی می تواند در دمای 30- درجه زنده بماند و رشد کند.
از سال سوم کاشت این رقم از گوجه سبز شروع به باردهی کرده و در سال هفتم به باردهی اقتصادی می رسد. میزان محصول دهی این رقم در اوج رشد نیز بین 40 تا 45 تن می باشد.
از دیگر ارقام نهال گوجه سبز با کیفیت می توان به ارقام : نهال گوجه سبز اسرائیلی ،نهال گوجه سبز نخجوان ،نهال گوجه سبز ترکیه وارداتی و نهال گوجه سبز ملایر اشاره کرد که هر کدام در جای خود دارای کیفیت ومحصول دهی بسیار خوبی هستند.


نکات مهم برای خرید نهال گوجه سبز


آیا می دانستید تنها با رعایت چند نکته ساده اما کیلدی می توانید در زمان خرید نهال گوجه سبز بهترین انتخاب را داشته و یک پرورش موفقیت آمیز را رقم بزنید؟ این نکات عبارتند از:
1.در زمان خرید نهال گوجه سبز کارشناس نهالستان را از شرایط اقلیمی و خاک منطقه خود آگاه کنید تا بتواند مناسب ترین نهال را به شما معرفی کند.
2.از نهالستان های خرید نهال را انجام دهید که دارای خزانه و آزمایشگاه باشند،این گونه نهالستان ها نه تنها به شما نهال های سالم و بدون نقص می دهند بلکه شما می توانید نهال مورد نظر خود را با کمترین قیمت از آنها خریداری کنید.
3.تنوع پایه در نهال های امروزه یک ویژگی محسوب می شود سعی کنید نهال های گوجه سبز یا همان آلوچه را با پایه های اصلاح شده انتخاب کنید تا از کیفیت محصول و مقاومت بالا تری برخوردار باشند.
4.از نهالستان های خریداری کنید که نهال های خود را از نظر سلامت و رقم تضمین می کنند.
5. در زمان خرید نهال از سلامت نهال انتخاب شده مطمعن شوید ،نهال شما باید فاقد هر گونه زخم و خراشیدگی در تنه و ریشه باشد. جهت خرید نهال گوجه سبز { آلوچه } به بخش محصولات نهال گوجه سبز مراجعه نمائید.