بهترین نهال زردآلو برای کاشت در مناطق مختلف

بهترین و مناسب ترین ارقام نهال زردآلو برای کاشت در منطق مختلف ایران 


درختان زردآلو به عنوان یکی از درختان مثمر و پرثمر با قدرت رشد و سازگاری بالا با عمده اقلیم های آب و هوای در بین پرورش دهندگان و باغداران شناخته می شوند .درختان زردآلو دارای میوه های خوش طعم و پر خاصیتی هستند که از اواخر بهار تا اواسط تابستان میهمان خانه ها می شوند ، افراد زیادی هر ساله چشم به راه رسیدن زردآلو این میوه خوش طعم رنگ در تابستان هستند .با توجه به اینکه درختان زردآلو دارای ارقام و گونه های بسیار مختلفی هستند و هر یک از این گونه ها ویژگی های خاص به خود را داشته و مناسب کاشت در یک منطقه هستند ،انتخاب بهترین رقم نهال زرآلو برای کاشت در منطقه ای با اقلیم آب و هوای خاص کار دشواری بوده و نیاز به داشتن اطلاعات از نژاد های مختلف و ویژگی های آن ها است. در این مقاله سعی بر آن شده که شما را با بهترین ارقام نهال زردآلو آشنا کنیم تا عزیزان علاقه مند که قصد کاشت نهال زردآلو را دارند بتوانند با اطلاعات کامل نسبت به ویژگی های نهال و شرایط پرورشش اقدام به خرید و کاشت آن کنند. در ایران اغلب به کاشت درخت زردآلو پایه رویشی مشغول هستند این درخت پایه رویشی زردآلو به صورت دیرگل و زودبازده و دارای عمر بسیار مفید 85 ساله و باردهی عالی و بازار پذیری بالا است. عموما درختان زردآلو پایه رویشی آزمایشگاهی را بر روی پایه های میروبالان پیوند میزنند تا بازدهی خوبی را داشته باشد. جهت آشنایی با ارقام نهال زردآلو پایه رویشی میتوانید از محصولات این رقم از نهال های میوه مراجعه کنید.


بهترین ارقام نهال زرآلو 


همانگونه که گفته شد درختان زردآلو دارای ارقام مختلفی هستن اما همه این ارقام از نظر تجاری دارای کیفیت بالای نمی باشند ، در ادامه به شما بهترین و تجاری ترین ارقام نهال زرآلو را معرفی خواهیم کرد.


نهال زردآلو نصیری پایه رویشی 


یکی از مقاوم ترین ارقام نهال زردآلو که از کشور چین به ایران آمده و به دلیل سازگاری و کیفیت بالایش در ایران ماندگار شده است ،نهال زردآلو نصیری می باشد.
نهال زردآلو نصیری یکی از ارقام مقاوم به آب وهوای سرد بوده که می تواند در دمای 15- درجه سانتیگراد سالم بماند .دیر گل بودن نهال زردآلو نصیری باعث شده که پرورش دهندگانی که در مناطق سردسیری که دارای بهاری با سرمای زمستان هستند برای کاشت ، این رقم نهال را انتخاب کنند.
تنها ایراد نهال زردآلو نصیری شاید مقاومت پایین این رقم از نهال در برابر آفات باشد که با رعایت فاکتور های پرورش به صورت استاندارد و سم پاشی به موقع و قبل از شیوع آفات می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
نهال زردآلو نصیری در پایه های اصلاح شده از سال دوم کاشت شروع به باردهی کرده و در سال چهارم به باردهی اقتصادی می رسد.عمر مفید این نهال برای باردهی 40 تا 50 سال است که با توجه به شرایط پرورش و نگهداری این رقم قابل تغییر است.
میزان باردهی نهال زردآلو نصیری در اوج باردهی سالانه در هر هکتار بیش از 40 تن تخمین زده می شود.

درختان زردآلو جهت کاشت در منطقه سرد


نهال زردآلو عسگری پربار 


یکی دیگر از بهترین ارقام نهال زردآلو ،رقم عسگری می باشد که با توجه به دارا بودن ویژگی های منحصر به فردش طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و از سالیان دور مورد توجه باغداران و کشاورزان عزیز قرار گرفته است.
نهال زردآلو عسگری یک رقم بومی دیرگل بوده و در مناطق سردسیر و کوهستانی که دارای زمستان های سخت هستند به وفور کاشت می شود.
نهال زردآلو عسگری طاقت دمای هوای بالا را نداشته و در مناطق گرمسیر باردهی و عملکرد خوبی را از خود نشان نمیدهد.میزان تحمل دمای این رقم از نهال زردآلو بین 15- تا 35+ درجه است.
یکی دیگر ویژگی های نهال زردآلو عسگری مقاومت بالای این نهال به آفات و بیماری ها می باشد ،از دیگر ویژگی ها می توان به باردهی بالا در این نهال اشاره نمود ،درختان زردآلو عسگردی در اوج رشدشان در صورتی که طبق فاکتور های اصولی پرورش ، نگهداری  شوند قادر به باردهی سالانه 50 تن درهکتار هستند.


نهال زرد آلو پوست قرمز پایه رویشی ریشه کشت بافت و پیوندی


یکی دیگر از ارقام نهال زردآلو پیوندی که از سالیان دور وارد کشور شده و به دلیل سازگاری و کیفیت محصولش طرفداران زیادی را جذب کرده نهال زردآلو پوست قرمز است.
این رقم از زردآلو دارای میوه های با پوست قرمز رو به زرد است که دلیل نامگذاری آن نیز همین مورد است. این رقم از میوه جات دارای بازدهی اقتصادی بسیار خوبی میباشد درخت زردآلو پیوندی پوست قرمز باید به گونه ای کاشت شود که پیوندک نهال بیرون از خاک باشد و محل پیوند نیز عاری از هرگونه آفت یا بیماری باشد و در هنگام آبیاری آب به تنه و محل پیوند برخوردی نداشته باشد.
نهال زردآلو پوست قرمز مقاومت بدی نسبت به دمای پایین هوا نداشته و به راحتی می توان این نهال را در مناطق کوهستانی و سرد کاشت و پرورش داد ،همچنین این رقم از نهال دیرگل بوده و در فصل بهار می تواند شکوفه های خود را از سرمای زمستان به خوبی در امان نگهدارد .
نهال زردآلو وارداتی پوست قرمز با پایه اصلاح شده از سال سوم کاشت شروع به باردهی به صورت نوبرانه کرده و از سال ششم به باردهی اقتصادی می رسد.میزان طول عمر مفید این رقم از نهال زردآلو 30 تا 40 سال بوده و میزان باردهی آن در اوج بین 40 تا 45 تن در هکتار است. 


نهال زردآلو شاهرودی 


یکی دیگر از بهترین ارقام نهال زردآلو را می توان رقم شاهرودی دانست زیرا این نهال از نظر زودبازده بودن و طعم میوه حرف زیادی برای گفتن دارد،نهال زردآلو شاهرودی از سال دوم کاشت باردهی خود را آغاز کرده و با رشد سریعش در سال چهارم به باردهی اقتصادی می رسد .
نهال زردالو شاهرودی در دسته ارقام کم توان در برابر بیماری ها است و به همین دلیل باید فاکتور سم پاشی و کوددهی را در پرورش این رقم از نهال جدی بگیرید.
مناطق مناسب برای کاشت نهال زردآلو شاهرودی مناطقی هستند که خاک آنها دارای رطوبت زیاد نباشد ،رطوبت بیش از اندازه برای کاشت نهال های زردآلو شاهرودی مناسب نبوده و باعث درگیر شدن طوقه نهال می شود ،مناسب ترین اقلیم جهت کاشت این نوع زردآلو مناطقی با آب و هوای معتدل و نیمه سرد سیر است.

بهترین درخت زردآلوی دیرگل برای کاشت


نهال زردآلو تخم مرغی پیوندی


یکی دیگر از ارقام نهال زردآلو وارداتی را می توان نهال زردآلو تخم مرغی دانست که از قاره اروپا وکشور فرانسه به ایران آورده شده و به دلیل کیفیت و سازگاری که مناطق مختلف ایران داشته مورد توجه پرورش دهندگان و کشاورزان قرار گرفته است.
نهال زردآلو تخم مرغی یکی از بهترین ارقام نهال زردآلو بوده که به زردآلو سلطنتی نیز مشهور است .  این رقم از زردآلو مناسب کاشت در مناطق سردسیر با زمستان های سخت است و به خوبی می تواند دمای منفی 20 درجه را تحمل کند از دیگر ویژگی های مثبت این نهال می توان به باردهی بالغ بر 60 تا 80 تن در هکتار ،رشد فوق العاده ،کیفیت بالای محصول ،عمر مفید بیش از 40 سال و مقاومت نهال به سرما و بیماری های اشاره نمود.


نهال زردآلو قیسی پیوندی و پایه رویشی


یکی دیگر از بهترین ارقام نهال زردآلو که مناسب کاشت در مناطق معتدل رو به گرم است نهال زردآلو قیسی می باشد این رقم از زرد آلو مقاومت خوبی به سرما نداشته و در مناطق سردسیر عملکرد بالای ندارد.
عمر مفید نهال زردآلو قیسی 30 تا 35 سال بوده و از سال چهارم شروع به باردهی می کند ،این رقم از زردآلو در سن 8 سالگی باردهی اقتصادی خود را شروع کرده و در اوج رشدش می تواند سالانه 40 تن باردهی در هکتار داشته باشد.


نکات مهم در زمان خرید بهترین نهال زردآلو دیرگل


یک خرید موفق مستلزم رعایت چند نکته ساده اما کاربردی است که با رعایت این نکات شما می توانید بهترین و سالم ترین ارقام نهال را انتخاب و خریداری کنید:
1.زمان خرید نهال شرایط منطقه و اقلیم آب و هوایی محل کاشت را با کارشناسان نهالستان در میان بگذارید تا نهالی مناسب و سازگار به شما معرفی کنند.
2.در زمان خرید نهال به سلامت ریشه و ساقه نهال توجه کنید،نهال شما باید هیچ زدگی و پوسیدگی در تنه و ریشه نداشته باشد.
3.از نهالستان های معتبری خرید کنید که نهال های خود را با ضمانت اصالت کالا به مشتری عرضه می کنند.
4.نهالستان های که دارای خزانه و آزمایشگاه هستند نه تنها نهال بهتری برای ارائه دارند بلکه شما می توانید بهترین نهال زردآلو را با کمترین قیمت تهیه کنید.


نکات قابل توجه قبل از کاشت نهال بهترین ارقام نهال زردآلو


1.قبل از کاشت شرایط و خاک زمین خود را بررسی کرده و خاک را مورد آزمایش قرار دهید تا با توجه به کمبود های خاک آن را تقویت کرده و آن را اصلاح کنید.
2.نهالی سازگار با شرایط منطقه انتخاب کنید.
3.زمین را شخم زده و آن را زهکشی کنید تا مواد معدنی و آب به خوبی به ریشه نهال انتقال داده شود.
4.نهال های خریداری شده را با رعایت فاصله صحیح کاشت ،بکارید تا در اوج رشدشان دچار آسیب نشوند.
5.در سال اول از قیم جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی در کنار نهال استفاده کنید.
6. در زمان کاشت جهت ریشه زایی بهتراست از اسید هیومیک استفاده کنید.

جهت آشنایی با بهترین و مناسب ترین رقم های درختان زردآلو و خرید نهال زردالو به بخش نهال های زردآلو مراجعه کنید. نهالستان معتبر یشیل نهال با کادری مجرب به صورت 24 ساعته آماده راهنمایی شما برای احداث باغات زردآلو میباشد.