بهترین نهال بادام برای کاشت در مناطق سرد و گرم ایران

یکی از بهترین ارقام درختان مثمر به عنوان یک منبع تولید محصول با کیفیت صادراتی در زمینه کشاورزی درختان بادام می باشند . درختان بادام دارای ارقام بسیار مختلفی هستند که هر رقم ویژگی های خاص به خود را داشته ومناسب کاشت در یک نوع اقلیم می باشد و شرایط پرورش مخصوص به خود را دارد.
اگر شما هم یکی از علاقه مندان به رشته کشاورزی هستید و یا قصد احداث باغ بادام و یا کاشت نهال بادام را دارید به شما توصیه می کنیم برای داشتن یک پرورش موفق و سودده قبل از هر عملی با بهترین ارقام نهال بادام و شرایط کاشت و ویژگی های آن آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین رقم نهال بادام را برای کاشت و پرورش در منطقه خود انتخاب کنید ،زیرا کاشت نهال ناسازگار با اقلیم محل مورد نظر ،حتی اگر شما بهتری پرورش دهنده هم باشید بی ثمر است .
برای یک پرورش موفق در نظر داشتن شرایط اقلیم منطقه و آب و هوا ، جنس خاک ،هدف و بازار فروش محصول تولید شده ،شرایط آب و آبیاری منطقه ودیگر موارد بسیار ضروری است .
با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله قصد بر آن است که شما را با بهترین ارقام نهال بادام و مشخصه های اصلی آنها آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین رقم نهال بادام متناسب با شرایط اقلیمی و پرورشی منطقه خود انتخاب کرده و یک پرورش موفق و پر سود را رقم بزنید،پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


نهال بادام کاغذی بهترین رقم برای صادرات 


بهترین رقم نهال بادام که دارای بافتی بسیار خوش طعم نرم با پوسته ای کاغذی و ویژگی های منحصر به فرد است نهال بادام کاغذی می باشد این رقم از نهال بادام به عنوان پرطرفدار ترین رقم در بین کشاورزان شناخته می شود.
نهال بادام کاغذی همانگونه که از نامش پیداست دارای پوسته ای نازک است که به راحتی شکسته شده و دارای وزنی ناچیز است و به همین دلیل با نام بادام پوست کاغذی معروف است.
نهال بادام کاغذی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد از مهمترین این ویژگی ها می توان به مقاومت بالای این نهال به آفات و بیماری های شایع درختان بادام اشاره نمود .همچنین نهال بادام پوست کاغذی سازگاری بالای با انواع اقلیم های آب و هوای دارد اما بهتری مناطق جهت کاشت این نهال را می توان مناطق معتدل رو به گرم دانست .
نهال بادام کاغذی دارای باردهی و رشد بسیار خوبی است ،این رقم از نهال بادام از سال دوم کاشت باردهی خود را شروع کرده و در سال ششم به باردهی اقتصادی میرسد ،در شرایط ایده آل باردهی نهال بادام کاغذی تا 60 سال ادامه خواهد داشت .


نها بادام دیرگل آذر 


درختان بادام یکی از ارقام زود گل هستند و به همین جهت کاشت این رقم نهال ها در مناطق سردسیر که دارای بهاری با دمای پایین است مجاز نمی باشد زیرا شکوفه های نهال به محض بازشدن دچار سرمازدگی می شود. در نهال بادام دیرگل آذر این مشکل برطرف شده و شما می توانید آن را در مناطق سردسیر بدون هیچ مشکلی کاشت نموده و از پرورش آن لذت ببرید.
نهال بادام دیر گل آذر یکی از مقاوم ترین ارقام نهال بادام به سرما است و مناسب کاشت در مناطق کوهستانی و سردسیر می باشد ،این رقم نهال قادر به تحمل دمای 20- درجه در زمستان است.
ازدیگر ویژگی های قابل توجه در نهال بادام دیرگل اذر می توان به رشد سریع و عملکرد بالای این رقم از نهال اشاره نمود.
نهال بادام دیر گل آذر در سال دوم کاشت شروع به باردهی نموده و در سال چهارم به بلوغ میرسد هر ساله به میزان این باردهی افزوده شده و در شرایط مطلوب پرورشی این باردهی تا 60 سال ادامه دارد.
میوه نهال بادام دیرگل آذر دارای پوسته ای نازک با وزن کم و مغذی چرب و خوش طعم است .

مناسب ترین و مقاوم ترین درخت بادام جهت ککاشت در مناطق سرد


نهال بادام سهند 


یکی دیگر از ارقام با کیفیت بادام ،نهال بادام رقم سهند است که با داشتن ویژگی های منحصر به فردش یکی از بهترین ارقام نهال بادام در بین کشاورزان و پرورش دهندگان شناخته می شود.
نهال بادام سهند دارای محصولی بسیار با کیفیت با پوسته ای نازک و مغذی خوش طعم و چرب است ،از دیگر ویژگی های این رقم از نهال می توان به سرعت رشد بالا ، باردهی مطلوب ،سازگاری بالا با تنوع آب و هوا و مقاومتش به بیماری ها ،آفات،کم آبی و خاک های سخت و نا مطلوب اشاره نمود.


نهال بادام مامایی


یکی از بهترین گزینه های نهال بادام جهت کاشت در مناطق مختلف با شرایط نامطلوب را می توان نهال بادام رقم مامایی دانست .این رقم از نهال بادام با دارا بودن ویژگی های مختلفش یکی از پربازخوردترین ارقام نهال در بین کشاورزان محسوب می شود.
نهال بادام مامایی نه تنها مقاومت بالای در برابر زمستان های سخت و سرد را دارد بلکه قادر به تحمل خشکی و کم ابی نیز هست و به همین دلیل در مناطق کویری که دارای زمستان ها و شب های سرد و خاکی نا مطلوب و خشک هستند بسیار کاشت می شود.
خشکی خاک ،تنش های آبی و شرایط محیطی سخت هیچکدام قادر به توقف رشد و باردهی این رقم از نهال بادام نمی شود و شما با کاشت نهال بادام مامایی در شرایط خوب مطمعنا قادر به برداشت یک محصول درجه یک در تناژ بالا خواهید بود.


نهال بادام خوشه ای یا نهال بادام سوپرنوا 


یکی از بهترین ارقام نهال وارداتی که از چندین دهه قبل وارد ایران شده و با توجه به ویژگی ها منحصر به فرد و سازگاری بالایش در بین ارقام برتر نهال بادام ماندگار شده و محبوبیت زیادی را به دست آورده نهال بادام وارداتی سوپر نوا خوشه ای است .
از مشخصه های این رقم از نهال بادام می توان به کیفیت بالای محصول ،مقاومت در برابر آفات و بیماری های شایع ،سازگاری با تنوع آب و هوای ،عملکرد بالا و رشد سریع آن اشاره نمود.
محصول نهال بادام سوپرنوا خوشه ای یکی از باکیفیت ترین ارقام بادام است که دارای بازار داخلی و خارجی است و همچنین به دلیل باردهی خوشه میزان عملکردش نسبت به دیگر ارقام بسیار بالاتر است.


نهال بادام تونو 


یکی دیگر از ارقام نهال وارداتی که کشور ایتالیا به ایران انتقال داده شده و با توجه به مشخصه ها مطلوب و سازگاری بالایش با شرایط مختلف ، در بین پرورش دهندگان از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده نهال بادام تونو است .
مناطق مناسب جهت کاشت نهال بادام تونو را می توان مناطقی با اقلیم کوهستانی  که دارای خاکی حاصلخیز و سبک هستند است . زودرس بودن ،بازدهی سریع ،عملکرد مطلوب و کیفیت بالای محصول در این رقم از نهال ازدیگر از علل محبوبیت آن در بین کشاورزان است.
محصول دهی بادام تونو از سال دوم شروع شده و در سال پنجم به بلوغ میرسد هر ساله بر مقدار باردهی افزوده شده و در اوج رشد به سالانه یک تن در واحد هکتار می رسد ،عمر مفید نهال بادام تونو وارداتی در پرورش های با کیفیت و اصولی بین 50 تا 65 سال است.

بهترین درخت بادام برای کاشت


نهال بادام فرانیس


یکی دیگر از ارقام نهال وارداتی که از نظر کیفیت و باردهی شهرت جهانی دارد نهال بادام فرانیس است .این رقم نهال بادام از چند دهه قبل وارد ایران شده و به دلیل دارا بودن فاکتورهای مطلوب رشد و باردهی یکی از بهترین ارقام در بین کشاورزان شناخته می شود.
از ویژگی های برتر نهال بادام فرانیس می توان به محصول دهی با کیفیت در تناژ بالا، طعم عالی محصول ،پوسته نازک میوه ،بازدهی سریع ،مقاومت بالا نهال در برابر بیماری ها وآفات و سازگاری آن با انواع اقلیم های آب و هوای اشاره نمود.


نهال بادام شکوفه 


یکی از بهترین ارقام نهال بادام ایرانی که دارای ویژگی های مطلوب پرورشی بوده نهال بادام شکوفه است.این رقم از نهال  در مناطق کم آب و پرتنش قادر به عملکرد بسیار چشم گیری بوده و به همین دلیل یکی از ارقام برتر در بین کشاورزان شناخته می شود.
از دیگر ویژگی های نهال بادام شکوفه می توان به رشد و بازدهی سریع ،مقاومت بالا در برابر بیماری ها، آفات و کم آبی ،تولید محصولی با طعم بی نظیر و با کیفیت در تناژ بالا اشاره نمود.
نهال بادام شکوفه یکی از بهترین ارقام برای کاشت در مناطق گرم و خشک است که در شرایط سخت از کیفیت باردهی و محصولش کاسته نمی شود.جهت خرید نهال بادام دیرگل و زودبازده به بخش انواع نهال بادام مراجعه کنید.


نهال بادام یلدا


نهال بادام یلدا یکی دیگر از ارقام نهال بادام ایرانی است که دارای کیفیت مطلوب و محصول دهی بی نظیر از نظر تولید کنندگان و پرورش دهندگان است.این رقم از نهال بادام دارای سازگاری بالای در برابر انواع اقلیم و آب و هوا می باشد و به همین جهت مناسب کاشت در مناطق مختلف است .محصول با کیفیت با طعمی بسیار لذیذ می تواند یکی دیگر از ویژگی های نهال بادام یلدا بشمار بیاید.
ازمشخصه های دیگر نهال بادام یلدا می توان به مقاومت بالایش به آفات و بیماری های اشاره نمود که باعث شده نهال بادام یلدا به یک رقم به صرفه و مطلوب تبدیل شود.


نهال بادام سنگی


نهال بادام سنگی یکی از بهترین ارقام نهال بادام برای کاشت های دیم نه تنها در ایران بلکه در جهان بشمار می آید ویژگی های منحصر به فردش آن را به شهرت جهانی رسانده است.
درختان بادام سنگی مقاومت بالای در برابر سختی خاک و تنش های آبی از خود نشان می دهند و به همین جهت بهترین ارقام برای کاشت های دیم در سراسر جهان هستند.این رقم از نهال باردهی بسیار بالای داشته و میوه های آن دارای پوسته ای سخت و مغذی وبسیار خوش طعم هستند .
از دیگر ویژگی های نهال بادام سنگی می توان به باردهی در تناژ بالا، عمر مفید طولانی و زودبازده بودن آن اشاره نمود.