نحوه پربار کردن درختان انگور

پربار کردن درخت انگور؟

درخت میوه انگور که به عنوان بهترین انتخاب کاشتی در اکثر مناطق شناخته میشود با دانه های یاقوتی و مزه ای شیرین که در صنایع مختلف قابل استفاده است که نبایداز خواص آن بر بدن نیز بگذریم 
درختان انگور در حالت کلی درختی رونده است و دارای تنه ی محکمی میباشد . جهت آشنایی با ارقام نهال بادام به صفهه نهال بادام مراجعه نمایید .

چگونه درختان انگور را پربارتر بکنیم؟

درختان انگور با هر ژنوتیپ کاشتی که در محیط کشت کاشته می شود به دلیل توقع پایین و سازگار بالایی که دارد عمدتا در هر نوع آب و هوایی قابل کشت میباشد ،نهال های درخت انگور زمانی که در یک منطقه غنی کاشته میشوند به دور از انتظار به جای افزایش باردهی این مواد مغذی را صرف رشد طولی و عرضی میکنند و به رشد تنه خود میرسندچرا که در این شرایط میزان برگ دهی درختان انگور نیز بالا میباشد .

آماده کردن زمین منطقه کشت برای کاشت نهال انگور؟

اولین قدم بعد از خرید یک نهال خوب و با کیفیت که بسیار پیشنهاد میشود این نهال نهالی پیوندی باشد این میباشد که خاک منطقه ای خود را آماده برای کاشت نهال خریداری شده بکنیم که بهترین قدم برای شناسایی نوع خاک و تشخیص بیماری ها و غنی سازی آزمایش کردن نمونه ای از ۶نقطه زمین کشاورزی میباشد و با استفاده از کیت های تشخیص سلامت خانگی میباشد ک میتوانید از آنها استفاده بکنید (زمانی که کیفیت خاک را تشخیص دادید به صورت زیر عمل بکنید )

تنظیم phخاک به عنوان کود مناسب برای درخت انگور 

یک واقعیت به دور از ذهنی وجود دارد که با تنظیم پی اچ چگونه میزان باروری خاک تغییر میکند ؟آیا این درست است؟ بله 
Phمورد نیاز و مناسب برای رشد درختان انگور بین ۵.۵تا ۷میباشد که به محیطی کمی اسیدی برای رشد خود نیازمند میباشد که اگر مقدار اسیدیته خاک شما بالا باشد یعنی از مقیاس داده شده عددی کوچک تر باشد شما میتوانید با استفاده از آهک دولومیتی میزان اسیدیته خاک خود را به مقیاس کمی قلیایی تر تغییر و اسیدیته خوبی را داشته باشید 
.
و یا اگر مقدار phخاک شما از حد مورد نظر بسیار بالاتر و نزدیک عدد های ۱۴به پایین باشد یعنی به اصطلاح قلیایی باشد شما میتوانید با اضافه کردن گوگرد به مقدار دستوری جهاد کشاورزی و شخم زنی آن اسیدیته خاک خود را مطابق معیار های رشدی درخت خود  بکنید .

منیزیم موثر در خاک رشدی درختان انگور و تنظیم مقدار مورد نیاز آن در خاک ؟


میزان منیزیم تشخیص داده شده خاک نیز یکی دیگر از معیار های با کیفیت و یا بی کیفیتی خاک منطقه کشت میباشد که اگر در آزمایش میزان کیفیت خاک مقدار آن کافی برای نیاز درختان انگور نباشد میتوانید نمک اپسوم(سولفات منیزیم) را به میزان یک فنجان در هر ۹.۵متر مربع به خاک اضافه بکنید که نمک اپسوم حالت خنثی در phخاک را دارا میباشد و میتوانید بسیار راحت و آزادانه نیتروژن را وارد خاک بکنید.

تنظیم فسفر مورد نیاز خاک منطقه کشت درختان انگور؟

بهترین کود کوی هایی است که عنصر فسفر را در خود دارد که میتوان از آن به عنوان عامل رشدی سریع درختان انگور نام برد در صورت کمبود این عنصر در خاک منطقه کشت به چند روش میتوان این کمبود خاکی را جبران کرد ،که میتوان از فسفات (۰-۴۵-۰) به میزان ۰.۲۵کیلوگرم یااز سوپر فسفات(۰-۲۰-۰)به میزان ۰.۱۰کیلوگرم و یا حتی از پودر استخوان به میزان ۱کیلوگرم در هر ۹و یا ۱۰متر مربع استفاده کرد .
گزینه آخر برای تنظیم ظرفیت فسفر خاک یا همان پودر استخوان یکی از مهم ترین منابع برای غنی سازی خاک از لحاظ پتاسیم میباشد که باعث افزایش باردهی درختان انگور از همان سال های ابتدایی کاشت میشود .

آب زیاد باعث افرایش باروری خاک نمیشود!؟


به طور کلی خاکی که زهکشی خوب با مواد آلی را دارا باشد بهترین بستر کشت درختان انگور است اما اینکه خاک به قدری آبیاری شود که در هر ماه از فصول سال مرطوب باشد نه تنها برای رشد درختان مناسب نمی باشد بلکه مانع رشد درختان میشود و حتی ممکن است باعث مرگ ریشه ای نهال و یا درخت چند ساله شما شود همین زهکشی و شخم زنی میتواند بهترین کود برای رشد درختان انگور باشد . جهت مشاهده ارقام نهال انگور و خرید نهال انگور به صفهه محصولات مراجعه نمایید 

مهم ترین زمان تغذیه درختان انگور ؟


همانطور که حیوانات و انسان ها تایم مناسبی برای تغدیه دارند باید زمان مناسب تغذیه دهی درختان را هم بشناسیم تا به درختان غذا بدهیم اگر قبل از کاشت درختان انگور خاک منطقه به زیبایی شخم زنی و زهکشی شود بعد از کاشت نهال تا دو و یا سه سال نیازی به تغذیه کردن درختان انگور ندارند و کوددهی نمیشوند .
یکی از بهترین نمونه کود ها برای افزایش عملکرد انگور کود (NPK 10-10-10) میباشد که این کود از ترکیب نیتروژن ،فسفر و پتاسیم تهیه میشوند که بر اساس مقدار کوددهی درج شده بر روی پاکت بسته بندی کود در سال دوم کاشت نهال به فاصله یک متری از ساقه اصلی روی زمین میریزیم . بهترین زمان برای کوددهی در بهار و زمانی که جوانه ها ظاهر می شوند است که اگر در این زمان مورد توجه کوددهی نشود درخت رشد طولی خود را در پیش میگیرد و ساقه های بلندی را رشد میدهد که در فصل های سرد زمستانی از او در برابر یخبندان محافظت بیشتری خواهد کرد .

بهترین کود برای افزایش باروری درختان انگور چیست؟

باید بدانید که چه زمانی باید  از کود و چه کودی  استفاده کنید. از کود روی در بهار و تنها 7 روز قبل از ظهور گل ها باید مورد استفاده قرار دهیم به همین خاطر باید دانست به چه اندازه باید این کود استفاده بشود  برای تهیه کود 0.05 کیلوگرم را با 4 لیتر آب مخلوط کرده و روی شاخه و برگ درخت مو میپاشیم تا درخت بتواند به صورت سلولی از آن استفاده بکند . علاوه بر این، اگر درخت را در زمان مناسب (قبل از زمستان) قطع شده باشد می توان این محلول را در محل هرس نیز اعمال کرد البته بهتر است دستورالعمل استفاده از محلول روی که روی بسته بندی نوشته شده است را مطالعه کرده و از میزان مورد نیاز درخت که ممکن است علاوه بر مفید بودن باعث آسیب به درخت انگور شود جلوگیری کرد .

چه میزان آب برای رشد درختان انگور نیاز است؟


هنگامی که درخت انگور  شروع به میوه دادن می کند و باردهی را شرو میکند نیاز آن به آب افزایش می یابد،البته باز هم بیان کرد که میزان بالای رطوبت خاکی باعث ریزش بار و حتی از بین رفتن ریشه درخت میشود در سال اول که انگور و یا همان تاک را کاشتید لزومی ندارد که هر روز درخت را آبیاری کنید که این آبیاری نسبت به میزان رطوبت خامی فرق میکند این ساقه های جوان آبیاری عمیق با مقادیر کمتر را نسبت به آبیاری سطحی طولانی مدت ترجیح می دهند.